Śniadanie dla dziecka musi być smaczne, pożywne, różnorodne, a przede wszystkim zdrowe. Karmienie zwłaszcza niejadka może okazać się dla rodziców sporym wyzwaniem. Jak przygotować poranny posiłek dla swojej pociechy? Co na śniadanie dla dzieci? Po jakie składniki sięgnąć? Zapraszamy do lektury.

Śniadanie to nie tylko kanapki dla dzieci, owsianka na mleku czy omlet. Pierwszy posiłek można skomponować z wielu elementów, które dostarczą dziecku ważnych składników odżywczych. Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia, warto więc dobrze go zaplanować. Co na śniadanie dla dzieci? Oto nasze pyszne pomysły na zdrowe śniadania.

Jak przygotować pełnowartościowe śniadanie dla dzieci?

Szybkie i zdrowe śniadania powinny zapewnić młodemu człowiekowi niezbędną energię na cały dzień. Posiłki te muszą być więc sycące. Paliwem dla mózgu jest glukoza, a więc pierwszy posiłek powinien zawierać węglowodany złożone. Dobrze, jeśli zamiast białego chleba, sięgniemy po produkty pełnoziarniste. Może być to chleb typu graham czy też bułeczki z ziarnami. Polecane są też płatki owsiane, żytnie czy kukurydziane. Pierwszy posiłek dnia musi też dostarczać pełnowartościowego białka, których źródłem są produkty mleczne (np. twarożek, jogurt), wędliny, jajka. Oczywiście, nie można też zapominać jak ważny dla funkcjonowania organizmu jest tłuszcz. Do posmarowania kanapek najlepsze będzie masło. Każdy posiłek człowieka powinien uwzględniać również warzywa, dostarczające cennych witamin oraz minerałów. Kanapki można więc wzbogacić np. o ogórek, rzodkiewkę czy pomidora. Orzechy i nasiona są bogactwem nienasyconych tłuszczów i nadają się podane wraz z musli czy jogurtem. Do prawidłowego rozwoju mózgu niezbędne są też tłuszcze omega 3, które znajdziemy np. w pastach rybnych. Codzienną dawkę witamin zapewnią też owoce podane np. w formie koktajlu.

Co na śniadanie dla dzieci? Pomysły na zdrowe posiłki

Pyszne śniadanie dla dziecka może być podane w wersji wytrawnej lub na słodko. Szukasz pomysłów na zdrowe i pożywne śniadanie? Co na śniadanie dla dzieci? Oto kilka inspiracji jak przygotować pierwszy posiłek dnia.

  • kasza jaglana podawana ze świeżymi, sezonowymi owocami- stanowi dobre źródło witaminy z grupy B, żelaza, wapnia oraz magnezu,
  • placuszki owsiane- najlepiej wzbogacone owocami takimi jak brzoskwinie, truskawki, maliny, jabłka, jagody, czy banany,
  • owsianka z owocami i orzechami- poranek kojarzy się z klasyczną owsianką, którą można udoskonalić dodając do niej orzechy i wszelkiej maści owoce,
  • jajecznica z warzywami- należy ją urozmaicić np. pomidorami i podawać w towarzystwie pełnoziarnistego chleba. Jajka to bogactwo białka oraz tłuszczu, natomiast warzywa dostarczą młodemu organizmowi spora ilość witamin i minerałów,
  • koktajl owocowy- na bazie mleka albo napoju roślinnego, z ulubionymi owocami dziecka,
  • muffinki w zdrowej wersji wytrawnej- na przykład ze szpinakiem czy burakiem,
  • kanapki z pastą jajeczną i warzywami albo masłem orzechowym,
  • tosty z awokado- owoc ten dostarcza zdrowych tłuszczy, minerałów i witamin, do tostów warto dodać warzywa, chudą wędlinę czy ser.

Co na śniadanie dla dzieci do szkoły?

A co na śniadanie dla dzieci do szkoły okaże się odpowiednie? Najłatwiej jest oczywiście zapakować kanapki do pojemnika. Można jednak przygotować wartościowe śniadanie w inny sposób, sięgając po ulubione dodatki dziecka. Ciekawym pomysłem jest przygotowanie sałatki makaronowej, z pomidorami koktajlowymi, kulkami mozzarelli oraz niewielką ilością oliwy, oraz przypraw. Do makaronu można też dodać pokrojoną w kostkę grillowaną pierś kurczaka. Takie danie będzie stanowiło znakomite źródło energii i składników odżywczych. Jeśli mamy więcej czasu na gotowanie, możemy też przygotować naleśniki z owocami czy gofry. Inną opcją będzie brązowy ryż z jabłkami, z dodatkiem aromatycznego cynamonu i kardamonu. Niebanalnym pomysłem na śniadaniowe danie do szkoły jest też tortilla np. z serkiem naturalnym, wędzonym łososiem i warzywami. Na drugie śniadanie do szkoły można też zapakować dziecku pieczywo z pastą z awokado, jogurty naturalne czy samodzielnie upieczone muffiny.


Pomysłów na śniadania dla dzieci jest niezliczenie wiele. Ważne jest to, aby posiłek być urozmaicony, kolorowy i zachęcał do spożycia. Musi też dostarczać wszelkich ważnych substancji odżywczych, które będą wspierać zdrowy rozwój malucha. Jak wiadomo, śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia i to właśnie od niego zależy kondycja dziecka przez cały dzień. Trzeba więc poświęcić trochę czasu, aby było pełnowartościowe, a zarazem pyszne.